Merket er firmaets viktigste eiendel.

Det tar r bygge opp et sterk merke, mens bare n glipp kan ruinere det. For publikum reduserer det kjente merket risiko ved kjp og bruk av produktet/tjenesten, de har et forhold til merket. For selger betyr merket at varen er konkurransedyktig og kan ta en hy pris.

Det publikum ser av merket er kun toppen av isfjellet. For ha et sterkt merke kreves det en solid forankring i strategien, merket starter med visjonen og slutter med logoen.
Nr mange mislykkes med implementere en tilsynelatende god merkestrategi, er feilen ofte at merkestrategien ikke i stor nok grad er tilpasset rammene den skal leve innenfor.

Toppen av isfjellet


Merkeledelse fra a til :

Eier dere et merke, vil dere at det skal etterlate samme fotavtrykk i publikums tanker, over tid.

Mange av produktene som lages i vr region, selges vider til andre produsenter. Her er det et stort behov for merker. Som merkevare blir deres produkt sett p som noe unikt, og det blir lettere forlange riktig pris. Samt at deres firma kommer lettere til forhandlingsbordet.

Sprsml & Svar kan hjelpe dere med merker; ny logo, justere merkets image, eller en mer omfattende prosess.

Mer om merkevarer